Aktualizačné vzdelávanie v školskom roku 2023/2024 organizuje škola v súlade s § 57 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v rozsahu najmenej 10 hodín a najviac 24 hodín za jeden školský rok.
Umelá inteligencia v škole – téma, ktorej sa môžeme brániť alebo mať drobné obavy. Ale tie tu s technologickým pokrokom boli vždy.
Žiaci sú častokrát v mnohom pred nami a je našou zodpovednosťou pripravovať ich na budúcnosť a aspoň ich dobehnúť.
👉 Pustime sa teda spolu do spoznávania možností. Nebudeme vás unavovať teóriou, čo to vlastne je, skôr si prejdeme nejaké tipy a pravidlá. Aktívne skúšanie na vlastnom zariadení – notebook.
Počas školenia sa naučíte:
Hľadáte spôsob, ako oživiť vyučovací proces a zároveň uľahčiť žiakom pochopenie a zapamätanie učiva? Objavte silu myšlienkových máp!
Počas školenia sa naučíte ako jednoducho vytvárať myšlienkové mapy, ktoré zaujmú žiakov, prečo sú myšlienkové mapy účinným nástrojom na organizáciu myšlienok a podporu kritického myslenia, ako aj praktické spôsoby, ako ich využívať vo vyučovacích hodinách (bez ohľadu na predmet).
Získate inšpirácie a konkrétne tipy, ako zapojiť žiakov do aktívneho učenia a objavíte, ako myšlienkové mapy môžu pomôcť aj vám – pri plánovaní hodín či pri hodnotení práce žiakov.
Workshop ponúkne praktické návody na aktivity, ktoré stimulujú záujem a kreativitu žiakov, pomáhajú učiteľom ozvláštniť vyučovania a zároveň sa dostať do ceiľa, na ktorom so žiakmi pracujú. Je jedno, aký predmet vyučujete, každý učiteľ potrebuje porozumieť a vyskúšať, ako rozvíjať schopnosti myslenia, ako ukotviť zručnosti žiakov a viesť žiakov k samostatnému mysleniu.
Pozrieme sa na to, ako si môže učiteľ vytvoriť a udržiavať pohodu v práci: starostlivosť o seba (wellbeing mapy, rituály, empatia vs súcit) a budovanie wellbeing kultúry v škole (podpora pracovného prostredia, podpora spolupráce a programy starostlivosti).
Školenie poskytuje priestor na sebareflexiu, výmenu skúseností a osvojenie praktických stratégií, ktoré pomôžu učiteľom dosiahnuť rovnováhu medzi pracovným a osobným životom, a tým prispieť k harmonickejšiemu školskému prostrediu.
Rodič do školy patrí. Mal by byť jej neoddeliteľnou súčasťou, a zároveň zdrojom podpory či expertných vedomostí. Aké sú k týmto tvrdeniam dôvody a ako možno rodičov motivovať k spolupráci so školou, bude predmetom tohto workshopu. Okrem teoretického rámca prinesieme aj konkrétne inšpirácie či príklady dobrej praxe.
Každý učiteľ sa stretáva počas svojej pedagogickej praxe s problémami, ktoré sú veľmi individuálne s ohľadom na predmet alebo žiakov, ktorých vzdeláva. Vyrozprávať sa v kabinete málokedy pomôže problém vyriešiť a človek skôr vyplaví svoje emócie, ale problém sa nevyriešil. Jednou z možností (okrem mentoringu) je realizácia Didakticko-reflektívnych komunít, kde riadeným rozhovorom v spolupráci s facilitátorom získate priestor na efektívne riešenie svojho pedagogického problému a získate pohľad iných kolegov, ktorí sa možno s podobným problémom stretávajú tiež.
Vzdelávanie predstavuje nadstavbu základnej prednášky „Budujeme rešpektujúce prostredie“.
Účastníkom je už známy mechanizmus a základné prvky rešpektujúceho prístupu.
Obsahom tejto témy je porozumenie nevhodnému správaniu v kontexte nenaplnených potrieb, identifikácia kľúčov na rozpoznanie cieľov (dôvodov) nevhodného správania (nie len) detí a ich využitie v praxi, ako aj prehľad preventívnych a intervenčných stratégií na minimálizáciu nevhodného správania.