Workshopy a skupinové aktivity

RCPU neposkytuje aktualizačné vzdelávanie, avšak školy si ho môžu organizovať samostatne podľa platných predpisov aj na základe našej ponuky workshopov a skupinových aktivít.

Dôležité informácie:

Poskytovateľom aktualizačného vzdelávania je samotná škola.

Aktualizačné vzdelávanie sa organizuje ako schválený jednoduchý program v rozsahu minimálne 10 a maximálne 24 hodín ročne.

Program a rozsah schvaľuje riaditeľ školy.

Škola si podľa vlastných potrieb upraví rozsah a obsah vzdelávania vo vnútornom predpise.

Súčasťou vzdelávania je vypracovanie a uchovanie potrebnej dokumentácie:

program vzdelávania

prezenčné listiny

profil lektora

RCPU môže poskytnúť podklady, pomoc a podporu pri danej dokumentácii podľa potreby.

AI vo vyučovaní

  • Digitalizácia
  • Lektor: Kvetka Legerská, Juraj Droppa
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4 hod

Umelá inteligencia v škole – téma, ktorej sa môžeme brániť alebo mať drobné obavy. Ale tie tu s technologickým pokrokom boli vždy.
Žiaci sú častokrát v mnohom pred nami a je našou zodpovednosťou pripravovať ich na budúcnosť a aspoň ich dobehnúť.
👉 Pustime sa teda spolu do spoznávania možností. Nebudeme vás unavovať teóriou, čo to vlastne je, skôr si prejdeme nejaké tipy a pravidlá. Aktívne skúšanie na vlastnom zariadení – notebook.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Digitálne prostredie bez stresu: Efektívna práca s Office 365, Teams a RIAM kontom

  • Digitalizácia
  • Lektor: Katarína Sališová, Alexandra Lozovská
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4 hod

Počas školenia sa naučíte:

  • využívať nástroje Office 365 (Word, Excel, PowerPoint, OneDrive) pre efektívnu prípravu materiálov a organizáciu svojej práce a zároveň spolupráce s kolegami, vedením školy
  • ako vytvárať a viesť online hodiny a spoluprácu so žiakmi v Microsoft Teams.
  • spravovať a plne využívať možnosti RIAM konta na uľahčenie komunikácie a zdieľania zdrojov, spolu s využívaním dostupných online materiálov ponúknutých z Minsterstva školstva SR
  • praktické tipy na integráciu týchto technológií do bežného vyučovania.
    Získajte istotu v práci s digitálnymi nástrojmi, zvýšte svoju efektivitu a posuňte svoje digitálne zručnosti na novú úroveň. Interaktívne školenie je vhodné pre začiatočníkov aj mierne pokročilých, ktorí chcú držať krok s digitálnou dobou.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Myšlienkové mapy: kreatívne učenie jednoducho a prehľadne

  • Digitalizácia
  • Lektor: Katarína Sališová, Alexandra Lozovská
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4 hod

Hľadáte spôsob, ako oživiť vyučovací proces a zároveň uľahčiť žiakom pochopenie a zapamätanie učiva? Objavte silu myšlienkových máp!
Počas školenia sa naučíte ako jednoducho vytvárať myšlienkové mapy, ktoré zaujmú žiakov, prečo sú myšlienkové mapy účinným nástrojom na organizáciu myšlienok a podporu kritického myslenia, ako aj praktické spôsoby, ako ich využívať vo vyučovacích hodinách (bez ohľadu na predmet).
Získate inšpirácie a konkrétne tipy, ako zapojiť žiakov do aktívneho učenia a objavíte, ako myšlienkové mapy môžu pomôcť aj vám – pri plánovaní hodín či pri hodnotení práce žiakov.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Efektívny učiteľ

  • Inklúzia
  • Lektor: Barbora Michnová
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4-8 hod

Workshop ponúkne praktické návody na aktivity, ktoré stimulujú záujem a kreativitu žiakov, pomáhajú učiteľom ozvláštniť vyučovania a zároveň sa dostať do ceiľa, na ktorom so žiakmi pracujú. Je jedno, aký predmet vyučujete, každý učiteľ potrebuje porozumieť a vyskúšať, ako rozvíjať schopnosti myslenia, ako ukotviť zručnosti žiakov a viesť žiakov k samostatnému mysleniu.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Medzi kriedou a kávou – pohoda pre školský team

  • Inklúzia
  • Lektor: Alexandra Lozovská, Katarína Sališová
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4 hod

Pozrieme sa na to, ako si môže učiteľ vytvoriť a udržiavať pohodu v práci: starostlivosť o seba (wellbeing mapy, rituály, empatia vs súcit) a budovanie wellbeing kultúry v škole (podpora pracovného prostredia, podpora spolupráce a programy starostlivosti).
Školenie poskytuje priestor na sebareflexiu, výmenu skúseností a osvojenie praktických stratégií, ktoré pomôžu učiteľom dosiahnuť rovnováhu medzi pracovným a osobným životom, a tým prispieť k harmonickejšiemu školskému prostrediu.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Učiteľ a rodič – spoločne pre žiaka

  • Inklúzia
  • Lektor: Alexandra Lozovská, Katarína Sališová
  • Počet účastníkov: min. 8
  • Rozsah: 4 hod

Rodič do školy patrí. Mal by byť jej neoddeliteľnou súčasťou, a zároveň zdrojom podpory či expertných vedomostí. Aké sú k týmto tvrdeniam dôvody a ako možno rodičov motivovať k spolupráci so školou, bude predmetom tohto workshopu. Okrem teoretického rámca prinesieme aj konkrétne inšpirácie či príklady dobrej praxe.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Učitelia učiteľom (učiteľské debaty)

  • Inklúzia
  • Lektor: Alexandra Lozovská, Katarína Sališová
  • Počet účastníkov: 4-5 účastníkov
  • Rozsah: 2 hodiny (facilitácia)

Každý učiteľ sa stretáva počas svojej pedagogickej praxe s problémami, ktoré sú veľmi individuálne s ohľadom na predmet alebo žiakov, ktorých vzdeláva. Vyrozprávať sa v kabinete málokedy pomôže problém vyriešiť a človek skôr vyplaví svoje emócie, ale problém sa nevyriešil. Jednou z možností (okrem mentoringu) je realizácia Didakticko-reflektívnych komunít, kde riadeným rozhovorom v spolupráci s facilitátorom získate priestor na efektívne riešenie svojho pedagogického problému a získate pohľad iných kolegov, ktorí sa možno s podobným problémom stretávajú tiež.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Nevhodné správanie pod lupou

  • Inklúzia
  • Lektor: Alexandra Lozovská, Katarína Sališová
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4 hod

Vzdelávanie predstavuje nadstavbu základnej prednášky „Budujeme rešpektujúce prostredie“.
Účastníkom je už známy mechanizmus a základné prvky rešpektujúceho prístupu.
Obsahom tejto témy je porozumenie nevhodnému správaniu v kontexte nenaplnených potrieb, identifikácia kľúčov na rozpoznanie cieľov (dôvodov) nevhodného správania (nie len) detí a ich využitie v praxi, ako aj prehľad preventívnych a intervenčných stratégií na minimálizáciu nevhodného správania.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Triedny učiteľ a jeho t(č)rieda

  • Inklúzia
  • Lektor: Alexandra Lozovská, Katarína Sališová
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4 hod

Školenie je zamerané na podporu triednych učiteľov pri budovaní pozitívneho vzťahu s triedou a efektívnej práci s kolektívom. Účastníci sa zoznámia s aktivitami na posilnenie tímovej spolupráce, budovanie dôvery a podporu zdravých medziľudských vzťahov v triede.
Dôraz sa kladie na praktické nástroje a stratégie pre:

  • efektívnu komunikáciu s triedou aj s rodičmi (vrátane digitálnych platforiem, ako je EduPage),
  • spoluprácu s odbornými zamestnancami školy ohľadom individuálnych potrieb žiakov,
  • zavádzanie pravidiel, rituálov a rutín pre vytvorenie stabilného a bezpečného prostredia v triede.
    Cieľom workshopu je pomôcť triednym učiteľom stať sa efektívnymi lídrami, ktorí prispievajú k pozitívnej atmosfére v triede.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Budujeme rešpektujúce prostredie

  • Inklúzia
  • Lektor: Alexandra Lozovská, Katarína Sališová
  • Počet účastníkov: min 8
  • Rozsah: 4 hod

Patríte medzi učiteľov či vychovávateľov, ktorí sa snažia byť úspešní vo výchove, zodpovední, tolerantní a chápajúci, pre ktorých jedným z najväčších uspokojení je rozumieť deťom a byť im dobrým sprievodcom? Zaujíma vás ako vlastne rešpekt vo vzťahoch funguje, ako taký vzťah vyzerá? Máte pochybnosti o tom kde je hranica medzi rozmaznávaním, využívaním, sebestrednosťou a rešpektom?
Cieľom tohto stretnutia je umožniť účastníkom porozumieť rozdielu medzi jednotlivými prístupmi vo výchove a aký dopad tieto prístupy prinášajú.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Žiak maká a učiteľ sa fláka – ako učiť konštruktivisticky?

  • Reforma obsahu a foriem vzdelávania (nové kurikulum)
  • Lektor: Barbora Michnová
  • Počet účastníkov: min. 8
  • Rozsah: 4-8 hod

Konštruktivizmus- pojem, ktorého je všade plno, vieme však, čo to vlastne je? Na našom workshope ho budete môcť zažiť na vlastnej koži a ochutnať vlastnými zmyslami.

Na workshope sa dozviete:
🟢 aké časti má hodina, ktorú chcete odučiť konštruktivisticky,
🟠 ako pristupovať k hodnoteniu skupinovej práce,
🟡 ako poskladať hodiny zmysluplne, aby sa žiaci bádanie nemýlili s hádaním,
🟣 konkrétne aktivity na rôzne predmety, ktoré môžete využiť vo svojej triede.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Ako poznáme, čo si žiaci myslia?

  • Reforma obsahu a foriem vzdelávania (nové kurikulum)
  • Lektor: Juraj Droppa
  • Počet účastníkov: min. 8
  • Rozsah: 2,5 hod - 4 hod

Možné chyby a mylné predstavy si udržujú žiaci niekedy aj v priebehu celej hodiny. Kde niet porozumenia, nemôže byť myslenie. Cieľom je osvojenie zásady: učiteľ sleduje mieru porozumenia žiakov počas hodiny a svoju výučbu priebežne prispôsobuje

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Ranné kruhy

  • Reforma obsahu a foriem vzdelávania (nové kurikulum)
  • Lektor: Jana Halíková, Slavomíra Bencúrová, Erika Miklášová
  • Počet účastníkov: min. 8
  • Rozsah: 2,5 hod. - 4 hod.

Pridajte sa k nám na ceste k vytvoreniu príjemnejšieho prostredia v triede prostredníctvom ranných kruhov.
Čo získate?

  • Príležitosť zapojiť sa do workshopu, kde sa zistíte, ako ranné kruhy vytvárajú bezpečné a podporujúce prostredie a pocit spolupatričnosti v triede;
  • pohľad na význam ranných kruhov ako nástroja na rozvoj empatie, komunikačných zručností a na podporu emocionálneho a sociálneho rozvoja detí;
  • metodické nástroje, inšpirácie, aktivity a praktické tipy pre vedenie ranných kruhov;
  • možnosť diskutovať o skúsenostiach s vedním ranných kruhov s kolegami.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Výchova charakteru v škole

  • Reforma obsahu a foriem vzdelávania (nové kurikulum)
  • Lektor: Juraj Droppa, Kvetka Legerská
  • Počet účastníkov: min. 8
  • Rozsah: 2,5 hod. - 8 hod.

Hlbšie porozumenie pojmu charakter a jeho významu pre vzdelávanie.
Nástroje na systematický rozvoj hodnôt v triede aj v škole.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Kritické myslenie je…

  • Reforma obsahu a foriem vzdelávania (nové kurikulum)
  • Lektor: Juraj Droppa
  • Počet účastníkov: min. 8
  • Rozsah: 2,5 hod. - 8 hod.

Konečne sa dozviete, čo to je kritické myslenie a ako ho rozvíjať u detí… Dá sa to vôbec?

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Formatívne hodnotenie

  • Reforma obsahu a foriem vzdelávania (nové kurikulum)
  • Lektor: Juraj Droppa
  • Počet účastníkov: min. 8
  • Rozsah: 2,5 hod. - 8 hod.

Osvojenie zásad slovného hodnotenia a kľúčových stratégií formatívneho hodnotenia.

V prípade záujmu kontaktujte lektora:

Prihláste sa na odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek, aby Vám neunikol žiaden zaujímavý workshop alebo novinka zo vzdelávania.
Vznik Regionálneho centra podpory učiteľov iniciovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako jednu z kľúčových reforiem Plánu obnovy a odolnosti SR a uskutočňuje ju v spolupráci s partnermi v regiónoch Slovenska.
Garbiarska 95, 031 01 Liptovský Mikuláš | info@rcpuliptov.sk | 0910 272 404

Máte záujem o aktualizačné vzdelávanie?

O aké témy máte záujem?*