Martin Chvál
Riaditelia a učitelia sa starajú o to, aby ich škola bola kvalitná a aby žiaci získali čo najviac vzdelania. Snažia sa, aby do školy chodili s radosťou nielen žiaci a ich rodičia, ale aj sami učitelia. Dôležité je, aby si všetci, ktorí sa podieľajú na živote školy, rozumeli a mali spoločné ciele. No niekedy sa môžu ich pohľady na túto problematiku líšiť. Ako sa teda môžeme baviť o kvalite školy, keď sú rôzne názory?
V školskom roku 2015/2016 zverejnila Česká školská inšpekcia kritériá, ktoré nám pomáhajú definovať kvalitu školy a môžu slúžiť ako spoločný jazyk pre všetkých zúčastnených. Táto kniha sa zameriava na jednotlivé aspekty práce školy, jej vedenia a učiteľov v kontexte týchto kritérií. Pre každú tému sú uvedené praktické príklady a konkrétne návody, ako sledovať, vyhodnocovať a riešiť rôzne situácie.
Cieľom tejto knihy nie je len poskytnúť škole silný argumentačný nástroj pri kontrole zo strany externých orgánov, ale predovšetkým ponúknuť témy na spoločné diskusie, reflexiu a úvahy o ďalšom rozvoji konkrétnej školy. Túto knihu ocenia školskí inšpektori, riaditelia škôl a učitelia, ale aj angažovaní rodičia, ktorým záleží na kvalite vzdelávania a ktorí uvažujú o zakladaní vlastnej školy.