Petr Staníček
Kto sa hrá, nehnevá a navyše sa môže hrou niečo nové naučiť. Je dokázané, že pokiaľ človek pri učení prežíva pozitívne emócie, je výsledok výrazne efektívnejší. Publikácia má dva hlavné ciele: prvým je rozšíriť ponuku komunikačných hier, ktoré je možné zapojiť do učenia, a ponúknuť tak viac možností, ako urobiť z rozvoja reči zábavu. Druhým, nemenej významným cieľom je zbližovať ľudí v kolektíve pomocou medziľudskej komunikácie. Autor zozbieral počas svojej dlhoročnej praxe množstvo tipov na hry známe aj neznáme, zoznamovacie a rozraďovacie, pre dvojice i skupiny. Pôvodné hry rôzne doplnil a upravil, alebo vytvoril hry úplne nové. Pri všetkých hrách hrá hlavnú úlohu verbálna komunikácia a je možné použiť ich v školách, v družinách, na táboroch, pri špeciálnych terapiách, doma, na cestách alebo na dovolenke. Publikácia je určená širokej verejnosti aj odborníkom pracujúcim s deťmi alebo dospelými, ktorí sa stretávajú napríklad s poruchami reči. Knihu určite využijú aj pedagógovia, špeciálni pedagógovia, logopédi, psychológovia, vedúci na táboroch, rodičia či samotné deti.