Daisy Christodoulou prináša podnetnú kritiku všeobecne uznávaného pohľadu na vzdelávanie (vzdelávacia ortodoxia). Na základe svojich nedávnych skúseností s výučbou v školách, ktoré kladú vysoké nároky na žiakov, ukazuje na širokom spektre príkladov a prípadových štúdií, ako veľmi je výučba v triede v rozpore so základnými vedeckými princípmi.
Skúma sedem rozšírených predstáv, ktoré brzdia žiakov aj učiteľov:
V každej kapitole Christodoulou zrozumiteľne predstavuje teóriu jednotlivých mýtov, zvažuje ich praktické dopady a poukazuje na znepokojujúce rozšírenie tohto prístupu. Následne s odkazom na aktuálne poznatky kognitívnych vied presne vysvetľuje, prečo sa jedná o mýtus. Autorka prezentuje presvedčivé argumenty vysvetľujúce, ako vládne rezorty a vzdelávacie organizácie po celom svete sklamali učiteľov a žiakov tým, že prosadzovali, ba dokonca nariadili zlú prax a teóriu bez dôkazov.