Mentoring ako sprevádzanie

V školskom roku 2021/2022 som bola účastníčkou ročného mentoringového programu, v úlohe mentee, čiže učiteľky, ktorá bola mentorovaná. Táto prvá skúsenosť s mentoringom bola pre mňa nesmierne pozitívna a obohacujúca, a preto by som sa chcela podeliť o to, čo sa mi zdá na mentoringu prínosné a prečo má podľa mňa pre učiteľa zmysel byť mentorovaný.

Mentoring v mojom prípade prebiehal tak, že mentorka bola prítomná na mojich hodinách, prípadne som jej poslala video nahrávku hodiny. Následne sme sa dohodli na stretnutí, počas ktorého sme si hodinu rozanalyzovali a podrobne sa o nej porozprávali. Mávali sme stretnutia asi raz za mesiac, pričom spolu ich bolo 7. 

Pár odpovedí na otázku, aký by mal byť mentor

Čo pre mňa znamená mentoring?

Ak by som mala zhrnúť jedným slovom, čo pre mňa znamená mentoring, vybrala by som si ako kľúčový pojem sprevádzanie.

 

Mentorku som vnímala ako svojho sprievodcu, oporu a spriaznenú dušu, ktorá ma dokázala vypočuť, v správny čas podporiť, priblížila mi moje silné stránky, no zároveň diskutovala so mnou o možnostiach, ako urobiť moje hodiny pre študentov pútavejšími a efektívnejšími. Mentoringové stretnutia ma motivovali posúvať sa ďalej a viac experimentovať na hodinách. Rozhovory s mentorkou ma naučili pozrieť sa na odučené hodiny z inej perspektívy, z takej, ktorú som dovtedy vnímala len okrajovo. Ročný mentoring som vnímala ako dlhodobý proces, ktorý mi dal šancu spoznať i samu seba. Bola to skúsenosť, ktorú rozhodne odporúčam každému učiteľovi.